- ایجاد تشکل هاي مختلف تخصصی جهت انسجام، همگرائی و بالابردن کیفیت نهائی محصولات
- ایجاد زمینه براي معرفی محصولات جدید تولیدي و خدماتی کشور و حمایت در راستاي تولید ملی
- آشنایی اقشار مختلف جامعه از مجموعه فعالیت هاي صورت گرفته فردي و یا جمعی
- کسب حمایت معنوي و مادي مشارکت کنندگان از سوي مسئولین و دست اندرکاران.
- معرفی صنعت تفریحات کشور، اهداف، برنامه ها و سیاست ها.
- معرفی توانمندیها ، ظرفیت ها، خدمات و... در تمامی سطوح وابعاد.
- اطلاع رسانی بسترها، زیر ساخت ها، تسهیلات و برنامه ها .
- تبادل اطلاعات و همکاری های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، علمی،آموزشی و فن آوری.
- جلب وجذب سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های تجاری-صنعتی و صادرات.
- اطلاع رسانی جامع و توسعه و گسترش ارتباطات راهبردی.
- ایجاد بسترهای حضور در بازارهای جهانی و عضویت در مراکز هدف.
- همراهی با نهادها، سازمانها، وموقعیتهای مرتبط و تخصصی . . . داخلی و بین المللی.
- بستر سازی با هدف ایجاد ارتباطات دائمی با سرمایه گذاران ، تجار و صاحبان صنایع به منظور پیشبرد اهداف اصلی نمایشگاه
- ایجاد زمینه های اشتغال و کار آفرینی.
- ایجاد زیر ساخت های طرح ها، پروژه ها و ایده های نو.
- آشنائى بازديدکنندگان با کالا ، محصولات، خدمات و تکنولوژى های جدید و نوین ایرانی و بین المللی و انتخاب اصلح از ميان آنها.
- تبادل اطلاعات فنى و بازرگانى و گسترش مبادلات تجارى به منظور توسعه مبادلات اقتصادى و مقايسه مصنوعات داخلى با فرآوردههاى خارجى به منظور رشد کيفى اقتصادى و رقابت سالم.
- ارتباط مستقیم با طیف گسترده مصرف کنندگان و آشنایی با سلیقه آنان
- فروش بی واسطه و مستقیم
- حمایت از تولیدکنندگان، مراکز، مؤسسات، تشکلها و شرکتهای فعال داخلی
- فراهم آوردن امکانات مناسب جهت استفاده از تجربیات کارشناسان و صاحب نظران داخلی و خارجی
- ارتقا قدرت فروش و بالا بردن سهم بازار از میزان فروش نهایی
- معرفی برندهای برتر ایرانی